Paljon melua muumeista. The Muumigate.

Todella paljon melua. Facebook melkein räjähti. Arabialla oli kaupan rajoitettu erä jotakin tiettyä muumimukia, ja se kamaluus tapahtui että verkkokauppa meni nurin, ja ihmisille tuli paha mieli. Naaman fiidi työnsi sitä pahaa mieltä itsellenikin yllättäviltä tahoilta. Tämä luonnollisesti poiki runsaat määrät muumigatemeemejä, ja niille joille ei olltu tullut paha mieli kun mukit loppuivat, tuli hyvä mieli kun niille meemeille naureskeltiin. Tuttu juttu, tuttu narratiivin u-käännös, ja viikon päästä kukaan ei muista pahaa mieltään, eikä hauskoja meemejä.

Oli myös uutisointia siitä kuinka kansa jonotti myymälöihin ilmaisista ämpäreistä tuttuun tapaan.

Keräilkööt kukin mitä mielii, ei siinä mitään. Siinä samalla minä ja kaltaiseni raavimme hilsettä päästämme, miettien että on se jännä juttu. Käyttäjät ihan itse tekevät tavan keramiikalle kovan arvon. Loppujen lopuksi, se on samanlainen kahvimuki kuin mikä tahansa muukin, mutta kun tarpeeksi monta ihmistä haluaa sen saman mukin niin sitten se on kallis kahvimuki.

Tämä ilmiö tunnetaan nimellä brändääminen, ja paljon propseja hei siitä ja sen onnistumisesta!

#muumigate2018